سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل

نظر


قبل از آشنایی با ویژگی های کلینیک فیزیوتراپی، خوب است کمی در مورد فیزیوتراپی صحبت کنیم. برخی از ما به دلیل سبک زندگی اشتباه با مشکلات جسمانی مواجه می شویم. گاهی فکر می کنیم این مشکلات و دردها فقط با مصرف مسکن و استراحت حل می شود. اما حقیقت این است که اگر برخی از این مشکلات عضلانی درمان نشوند، می توانند عواقب جدی برای ما داشته باشند.

فیزیوتراپی یک روش درمانی ایمن و ساده برای بهبود برخی از بیماری های جسمی، عضلانی و عصبی است. یکی از ویژگی های بارز کلینیک فیزیوتراپی، تجربه کارشناسان آن است. خوشبختانه با پیشرفت شهرها و دسترسی آسان در شهرها، کلینیک های فیزیوتراپی به وجود آمده است.

دنیای وسیع درمان در فیزیوتراپی

در زمینه فیزیوتراپی، شهروندان می توانند برای رفع ضعف و مشکلات جسمانی خود به کلینیک های فیزیوتراپی در شهر خود مراجعه کنند. به طور کلی، فیزیوتراپی به عنوان یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی برای درمان شرایط خفیف تا شدید استفاده می شود که به بیماران کمک می کند احساس بهتری در مورد زندگی خود داشته باشند. خوشبختانه با پیشرفت پزشکی در شهرها، مردم دیگر مجبور نیستند برای مراجعه به مراکز درمانی معتبر در شهرهای بزرگ مسافت طولانی را طی کنند. مراکز فیزیوتراپی واقعی در اکثر شهرها ساخته شده است. به عنوان مثال برای بیمارانی که نیاز به درمان در دماوان دارند، بهتر است به جای رفتن به تهران، در دماوان درمان فیزیکی داشته باشند. متخصصین مجرب از مراکز معتبر فیزیوتراپی را برای درمان بیماری های مختلف انجام می دهند.

جالب اینجاست که ممکن است متوجه نباشید که فیزیوتراپی می تواند موثر باشد و بسیاری از دردهای ما، حتی دردهای خفیف را درمان کند. فیزیوتراپی یکی از حوزه های درمانی است که با استفاده از تمرینات و فعالیت های بدنی باعث بهبود بیماران در درمان بیماری های جزئی می شود. این روش درمانی برای افرادی با عوامل متعدد مرتبط با درد عضلانی، استرس، اضطراب، افسردگی، مشکلات خواب، مشکلات کاهش وزن و ناهنجاری های فیزیکی مفید است.

چند نمونه از بیماری هایی که در کلینیک فیزیوتراپی قابل درمان هستند

در کلینیک فیزیوتراپی متخصصین با استفاده از جدیدترین روش های روز دنیا به درمان بیماران می پردازند. بهتر است در مورد چند نمونه از بیماری هایی که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند صحبت کنیم:

1- آتل ساق پا: این بیماری یک مشکل شایع در پای افراد است که به دلیل تحمل زیاد فشار روی استخوان ها، ماهیچه ها و بافت های نرم پا به ویژه پا ایجاد می شود. این بیماری با روش های مختلفی مانند فیزیوتراپی قابل درمان است. درمان شین اسپلینت با تمرینات فیزیوتراپی شامل: تقویت عضلات و حرکات آرامش بخش است. ورزش های قلبی عروقی مانند پیاده روی، دویدن، شنا و ورزش نیز می تواند مفید باشد.

2- درد عضلانی و استخوانی: فیزیوتراپی می تواند به شما در درمان دردهای عضلانی و استخوانی کمک کند. این روش های درمانی شامل تمرینات تقویتی، ماساژ و تکنیک های تسکین درد مانند کمپرس و گرما است که باعث کاهش درد و بهبود عملکرد بدن می شود.

3- آسیب های ورزشی: فیزیوتراپی می تواند به بهبود آسیب های ورزشی و بازگشت به فعالیت های ورزشی کمک کند. زمانی که به مطب فیزیوتراپی در شهر خود مراجعه می کنید، از کمک متخصصان این حوزه استفاده کنید.

4- چرخش ستون فقرات: برخی افراد در سنین مختلف دچار چرخش یا انحنای ستون فقرات می شوند که با کمک فیزیوتراپی قابل درمان است.

5. دیسک کمر: دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. بیماران باید قبل از رسیدن بیماری به مرحله جراحی به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند.

برخی از آسیب های ناشی از سیستم عصبی را می توان در کلینیک فیزیوتراپی درمان کرد

1- آسیب عصبی: متخصصان کلینیک های فیزیوتراپی می توانند در برخی از مشکلات ناشی از سیستم عصبی به شما کمک کنند.

2- سکته مغزی و فیزیوتراپی: افرادی که دچار سکته مغزی می شوند گاهی دچار مشکلات حرکتی خفیف یا شدید می شوند. 6 ماه اول پس از سکته مغزی دوره طلایی درمان است. اگر بیماران در این دوره فیزیوتراپی یا حرکت درمانی انجام دهند، می توانند به بهبودی برسند.

3- فلج بل خفیف: این بیماری به صرع بل خفیف اطلاق می شود که علائم آن عبارتند از: چرخش بدن، لرزش و تکانه های عضلانی، لرزش بازو، صدای بلند و تند. این نوع فلج بل معمولا گذرا و برگشت پذیر است و با تزریق دارو و استراحت مغز درمان می شود. در برخی موارد، فیزیوتراپی و روش های درمانی نیز می تواند به بهبود علائم این نوع بیماری سرعت بخشد.

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/لیست-مراکز-فیزیوتراپی-شیراز