سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل

نظر


گرفتن عکس و مشاهده آنها در گوشی های هوشمند یا رایانه بهترین راه برای مرور خاطرات خوش گذشته است. اما هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید آن خاطرات را با دستان خود لمس کنید. برای داشتن چنین احساس عالی، به چاپگر عکس رنگی مناسب نیاز دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است. با ما همراه باشید تا با بهترین چاپگرهای عکس موجود در بازار در سال 2022 آشنا شوید.

آیا چاپگر جوهرافشان یا لیزری برای چاپ عکس بهتر است؟

عملکرد پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان در چاپ عکس یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان قبل از خرید چاپگر است. اولین و مهمترین سوالی که قبل از خرید چاپگر باید به آن پاسخ دهید این است: آیا به دنبال چاپگر اختصاصی برای چاپ عکس هستید یا به دنبال دستگاهی چند منظوره هستید که بتوانید از آن برای چاپ عکس های دیجیتال خود استفاده کنید؟

پاسخ روشن به این سوال به شما کمک می کند تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما اگر بخواهید مستقیماً پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان را با هم مقایسه کنید، باید بگویم که چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ عکس بهتر هستند، به شرطی که از جوهر و پودر مناسب برای چاپ عکس استفاده شود. با این حال، اگر می خواهید اسناد اداری را به صورت رنگی و سریع و دقیق چاپ کنید، ما یک چاپگر لیزری رنگی با برند HP را توصیه می کنیم.

تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای جوهرافشان بسته به جوهر استفاده شده در این دستگاه ها کیفیت بالاتری نسبت به تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای لیزری دارند. البته، باید بدانید که چاپگرهایی که با کارتریج جوهر کار می کنند، به نوبه خود عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهایی که کارتریج آنها بر پایه جوهر است، خواهند داشت.

رابطه بین کیفیت عکس و کاغذ چاپ بهترین کاغذ عکس چیست؟

نوع و کیفیت کاغذ استفاده شده در چاپگر بر کیفیت عکس چاپ شده تاثیر زیادی دارد. بسته به نحوه استفاده از عکس و انتظارات شما از کیفیت آن، نوع کاغذی که انتخاب می کنید نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: اگر می خواهید عکس خود را قاب کنید، استفاده از کاغذ گلاسه انتخاب خوبی نیست. چون عکس براق، پشت قاب شیشه ای، جلوه خوبی ندارد.

کاغذ فوق العاده براق، درجه یک و حرفه ای بهترین کاغذ برای چاپ عکس است و کیفیت عکس های چاپ شده بسیار بالاست. اما اگر به دنبال کیفیت عکس بسیار بالا نیستید، کاغذ گلاسه استاندارد انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

بهترین چاپگرهای عکس شخصی و حرفه ای کدامند؟

اچ پی و کانن دو نمونه از بهترین برندهای جهانی در زمینه تولید پرینتر هستند که محصولات باکیفیت را به بازارهای جهانی عرضه می کنند. در میان محصولات مختلف این دو شرکت پیشرو، چند نمونه از بهترین چاپگرهای عکس عبارتند از:

چاپگر جوهرافشان حرفه ای CanonPROGRAF PRO-1000 Photo

Canon imagePROGRAF PRO-1000 در لیست بهترین چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ عکس قرار دارد. کیفیت چاپ این دستگاه 1200*2400 dpi می باشد و از فناوری چاپ FINE Canon بهره می برد. این پرینتر تک کاره دارای کارتریج Canon PFI-1000 با ظرفیت 80 کیلومتر بوده و امکان اتصال به اینترنت و وای فای نیز وجود دارد.

چاپگر عکس جوهرافشان HP ENVY 6055

اگر به دنبال یک چاپگر خوب و باکیفیت با قیمت مناسب هستید، چاپگر HP ENVY 6055 انتخاب مناسبی برای شماست. این دستگاه یک چاپگر خانگی مناسب برای چاپ عکس است و یکی از پرطرفدارترین پرینترهای جوهر افشان موجود در بازار است. وضوح چاپ رنگی این دستگاه 1200*4800 dpi و چاپ سیاه و سفید نیز 1200*1200 dpi می باشد.

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320 یک چاپگر چند منظوره است که به شما امکان چاپ عکس های با کیفیت بالا را می دهد. این تغذیه کننده کاغذ 100 برگ، بارگذاری کاغذ در چاپگر را آسان می کند.

علاوه بر کیفیت چاپ بالا، کنترل پنل لمسی چاپگر همه کاره PIXMA TS8320 Canon تجربه کاربری بسیار دلپذیری را در اختیار شما قرار می دهد. از دیگر مزیت های این چاپگر محبوب می توان به قابلیت چاپ دوبله و امکان ارسال دستورات از طریق الکسا یا دستیار گوگل اشاره کرد.

چاپگر لیزری رنگی HP Color LaserJet Pro M454dw

چاپگر همه کاره رنگی HP Color LaserJet Pro M454dv یکی دیگر از چاپگرهای سازگار با عکس است که دارای اتصال Wi-Fi نیز می باشد. سایز چاپ این پرینتر لیزری A4 می باشد و امکان چاپ دوتایی از مهمترین مزیت های این دستگاه می باشد.

چاپگر لیزری رنگی چندکاره Canon imageCLASS MF445dw

Canon Image Class MF445dw یک چاپگر لیزری چندکاره است که قابلیت اسکن، فکس، چاپ بی سیم و کپی را نیز به کاربران خود ارائه می دهد. ظرفیت سینی کاغذ این دستگاه 250 برگ و ظرفیت چاپ ماهانه آن 80000 برگ می باشد. اگر به دنبال چاپگر عکس مناسبی هستید که به شما امکان چاپ هر دو نسخه را بدهد، Canon Image CLASS MF445dw یکی از بهترین گزینه های ممکن برای شماست.

چاپگر لیزری رنگی HP Color LaserJet Pro Multifunction M479fdw

از دیگر پرینترهای عکس خوب می توان به چاپگر HP Color LaserJet Pro Multifunction M479fdw اشاره کرد. این چاپگر لیزری چند منظوره دارای سرعت چاپ 27 صفحه در دقیقه است و امکان چاپ دو طرفه را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر چاپ دوبل، چاپ خودکار نیز از دیگر مزایای مهم این دستگاه است.

اخرین حرف

وقتی مقاله "کدام چاپگر برای چاپ عکس بهترین است؟" به سوال ما پاسخ دادیم و به شما گفتیم که چاپگر جوهر افشان گزینه بهتری برای این کار است. شرکت های ارائه شده در این مقاله تنها تعدادی از شرکت هایی هستند که برای چاپ عکس مناسب هستند. برای مقایسه و خرید نهایی به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مقاله کامل: https://avafarhang.com/which-printer-is-good-for-photo-printing/