سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل

نظر

موفقیت یک بزرگسال بر اساس دوران کودکی و مهارت هایی است که کسب می کند. یادگیری نحوه صحبت کردن و نحوه صحبت کردن یک مهارت مفید در هر زمان و در هر حرفه ای است که در آن کار می کنید. فعال و فعال بودن در جامعه و برقراری ارتباط با اطرافیان، همگی به مهارت های زبانی و ارتباطی دوران کودکی برمی گردد.

امروزه توانایی کودکان در بیان خود بسیار مهم است.

امروزه هنرهای بیانی کودکان برای بسیاری از خانواده ها بسیار مهم و دغدغه است. همه والدین دوست دارند فرزندانی خوش صحبت و با اعتماد به نفس داشته باشند که بتوانند به آنها افتخار کنند. آیا تا به حال دیده اید که چگونه این موضوع مهم در مدرسه تدریس می شود؟ جالب است که آموزش های زیادی انجام شده اما از این آموزش مهم غفلت شده است! اگر از کودکی تکنیک بیان قوی داشته باشید و بتوانید در جامعه عملکرد بهتری داشته باشید، روند رشد سریعتر خواهد بود. وقتی کودک مهارت های بیانی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، از نظر شغلی، مالی، اجتماعی و غیره سریعتر رشد می کند.

بچه ها سخنرانی می کنند

دارای مهارت های گفتاری و ارتباطی قوی است

همانطور که می دانید مهارت های ارتباطی قوی تاثیر زیادی در موفقیت و آینده فرزندان ما دارد و این امر به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی بسیار مهم است. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم مهارت های ارتباطی فرزندانمان را توسعه دهیم و مهارت های ارتباطی آنها را تقویت کنیم. در زیر در این مقاله ده راهکار ساده  زهرا شیراحمدی را ذکر کرده ایم که می تواند برای مهارت های ارتباطی و بیانی فرزندانمان بسیار موثر باشد.

ریشه ضعف بیان در کودکی است

گاهی اوقات ما هنگام صحبت کردن در جمع، چهره سرخ فرزندانمان را می بینیم یا احساس بیگانگی آنها در محیط های اجتماعی و تعامل با دیگران، بیشتر از خود کوک ما را تحقیر می کند. بارزترین مثال این بیزاری، ترسی است که کودک ممکن است در ابتدای مدرسه از صحبت کردن در کلاس یا در فعالیت های شفاهی تجربه کند. لوک و هالی دو گفتاردرمانگر هستند که با کودکان و بزرگسالان در تمام سنین کار کرده اند. آنها می گویند رایج ترین سؤالی که معمولاً با آن مواجه می شوند این است که "چگونه مهارت های ارتباطی را در فرزندان خود پرورش دهیم؟"

توصیه های لوک و هالی

لوک و هالی ده نکته عالی برای رشد مهارت های ارتباطی و بیانی کودکان دارند و معتقدند این نکات می تواند مهارت های گفتاری و زبانی کودکان را بهبود بخشد.

در زیر به چگونگی تقویت هنرهای بیانی در کودکان و تکنیک های انجام آن می پردازیم.

اهمیت روش های بیانی برای کودکان و نوجوانان

بچه ها و جوانان امروز واقعاً افرادی هستند که باید آینده ساز جامعه باشند و بعد از مدتی به عنوان افراد فعال در جامعه حضور پیدا کنند. به همین دلیل است که والدین مدرن دائماً این مشکل را زیر نظر دارند تا به کودک خود خوب صحبت کنند و از طریق روش های مختلف تکنیک های بیان خوب را توسعه دهند.

همچنین زمانی که تمرین از جوانی و کوچکی شروع شود، نتیجه در بزرگسالی بهتر و قوی تر خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم این ایده را اتخاذ کنید که از سنین پایین به فرزندان خود مهارت های مختلف موفقیت را بیاموزید و آنها را در آنها تقویت کنید.

فرزندتان را به عنوان یک شریک مکالمه کامل بپذیرید

به این فکر کنید که با فرزندتان طوری صحبت کنید که انگار صحبت کردن با یک بزرگسال بهترین شریک مکالمه است. این بدان معناست که وقتی با فرزندتان صحبت می کنید، توجه کنید، تماس چشمی برقرار کنید و منتظر باشید تا او پاسخ دهد. البته کودک شما اغلب صداهایی (نامفهوم و نامفهوم) تولید می کند که شما آنها را درک نمی کنید. اما باز هم به آن فرصت دهید تا صدا ایجاد کند. به آنچه او می گوید فکر کنید و سپس حدس خود را ادامه دهید. حتی اگر دقیقاً معنی آن را ندانید. سعی کنید با صدای کودکانه با خودتان صحبت نکنید. البته گاهی اشکالی ندارد، اما از 9 ماهگی کودک، این فعالیت را محدود کنید، به نوزاد فرصت دهید و منتظر بمانید.

به کودکان زمان کافی برای فکر کردن و پاسخ دادن بدهید

بسیاری از ما عادت داریم قبل از اینکه طرف مقابل بتواند صحبت کند، صحبت کنیم. اینجوری با بچه ها حرف زدن اشتباهه کودکان برای پاسخ به سوالات شما به زمان نیاز دارند. یک راه حل خوب این است که از قانون انتظار 5-10 ثانیه استفاده کنید تا به کودکان زمان کافی برای فکر کردن و پاسخ دادن بدهید. قانون 10-5 ثانیه علاوه بر تقویت مهارت های ارتباطی و بیانی کودکان می تواند در بهبود لکنت برخی از کودکان نیز بسیار موثر باشد.

واژگان محدود

اگر متوجه شده اید، یکی از مشکلاتی که اکثر کودکان با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که وقتی در مدرسه از آنها خواسته می شود جمله بسازند، اغلب نمی توانند این کار را انجام دهند یا اگر انجام می دهند، جملات بد می گویند. معنا و معنا می دهند.

شاید شما به این نکته توجه نکرده باشید، اما دلیل آن این است که فرزند شما دایره لغات محدودی دارد. به همین دلیل است که نمی توانید در ساختن جمله موفق شوید. دایره لغات خود را افزایش دهید و کلمات بیشتری را آموزش دهید.

با کلمات توجه آنها را جلب کنید

یکی از دلایلی که بزرگسالان و کودکان با مشکل کمبود کلمات مواجه می شوند این است که هر روز کلمات زیادی را می شنوند یا می خوانند اما به آنها توجه نمی کنند. بنابراین هنگام صحبت با کمبود کلمات مواجه می شوند. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که کودک خود را تشویق کنید تا نسبت به کلمات جدیدی که می شنود حساس باشد و سعی کنید آنها را به معنای کامل و اهمیت آنها درک کنید.

یک فرهنگ لغت تصویری برای او آماده کنید

استفاده از کتاب های واژگان کودکان یکی از بهترین راه ها برای آموزش بسیاری از کلمات جدید به کودک است. این کتاب های تصویری با استفاده از تصاویر زیبا و رنگارنگ کلمات جدید را به کودک شما آموزش می دهند. بنابراین انتخاب بسیار خوبی است که نمونه هایی از این دیکشنری ها را برای کودکان خود تهیه کنید و با آموزش صحیح استفاده از آنها به کودک خود در یادگیری لغات جدید و به خاطر سپردن آنها کمک کنید.برای افزایش قدرت کودکان می توان از انواع بازی های کلمه ای استفاده کرد. واژگان.

شرم و خجالت را از بین ببرید

یکی از دلایلی که باعث می شود فرزندان شما حتی اگر چیز مفیدی برای ارائه در جمع داشته باشند شروع به صحبت نکنند، خجالتی بودن آنهاست. این کمرویی باعث می شود که کودک نتواند در جمع به خوبی صحبت کند. به همین دلیل اگر می خواهید فرزندتان بتواند به راحتی صحبت کند و آنچه در ذهنش است را به دیگران بگوید، باید به این نکته دوره فن بیان زهرا شیراحمدی  توجه کنید که ابتدا باید راهی برای مقابله با کمرویی او پیدا کنید و به او کمک کنید. به او بیاموزید که بر کمرویی خود غلبه کند.

تقویت حس استقلال در کودکان با مهارت های بیانی کودکان:

ما نباید فرزندانمان را نسخه‌های کوچک‌تری از خود بدانیم، بلکه باید به‌عنوان افرادی منحصربه‌فرد با خلق و خوی، علایق، احساسات، خواسته‌ها و رویاهای متفاوت فکر کنیم. آیا مردم مستقل هستند؟ گفتن از اشتباهات آسان تر از انجام دادن آن است، اما من دیده ام که والدینی به فرزندانشان نگاه می کنند که سعی می کنند بند کفش هایشان را برای چند ثانیه ببندند، سپس به سرعت خم شده و این کار را برای آنها انجام می دهند.

یا اگر همین که فرزندشان بگوید با دوستش دعوا کرده کافی است بلافاصله می پرند وسط و با نصیحت دخالت می کنند. با انجام این کار و تکرار مداوم آن، کودک احساس می کند که دائماً به دیگری وابسته است و به طور کلی وقتی افراد با کمی قدردانی در موقعیت وابستگی قرار می گیرند، معمولاً احساس بی ارزشی، درماندگی، دلسردی و عصبانیت می کنند.