سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل

نظر

تأثیرات منفی افسردگی در دوران نوجوانی بسیار فراتر از خلق و خوی مالیخولیایی است. به این نوع بیماری، افسردگی زایمان در والدین هم گفته میشود و میتواند در رابطه زن و شوهر و رشد کودک اثر منفی داشته باشد. بنابراین سوالات پرسیدهشده را صادقانه جواب دهید تا پزشک نیز بتواند درمان افسردگی پس از زایمان را با تشخیص صحیح آغاز کند. برای تشخیص این نوع افسردگی پزشک با شما در رابطه به احساسات، افکار و سلامت روانیتان سوال میپرسد تا بتواند افسردگی با شدت کم را از موارد شدید تشخیص دهد. • رواندرمانی: این روند درمانی به بیمار کمک میکند تا بتواند در رابطه به نگرانهایش با روانپزشک یا روانشناس صحبت کند. بیماری baby blue معمولا در طی چند روز تا دو هفته به صورت خود به خودی از بین میرود. تحقیقات نشان می دهد که افسردگی در بین زنان بیشتر از مردان است .برخی از علائم افسردگی شامل عدم شادی و کاهش علاقه به موضوعاتی است که برای خوشبختی فرد به کار می رود.دلایل افسردگی کاملاً درک نشده است اما احتمالاً ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، بیولوژیکی ، محیطی و روانی و اجتماعی است .

و راههای از بین بردن افسردگی پس از زایمان چیست؟ نشانههای افسردگی با شدت کم در چند روز پس از زایمان ظاهر و تا یک یا دو هفته ادامه پیدا میکنند. نکته مهم این است که بیماران روند درمانی را تا بعد از ظاهرشدن علائم بهبودی پیگیری کنند. • داروهای ضد افسردگی: این امکان وجود دارد که پزشک تجویز داروهای ضد افسردگی کند. این افسردگی اصولا در شش ماه اول پس از زایمان رخ میدهد و برای بهبود نیاز به اقدامات درمانی دارد. زنان بعد از زایمان بیشتر از هر تایم دیگری در طول زندگی خود ممکن است به مشکلات روانپزشکی دچار شوند و به کمکمتخصصین بهداشت روان نیاز داشته باشند. حدود 20 درصد از زنان بعد از زایمان ممکن است دچار این مشکل شوند. علائم افسردگی بعد از زایمان متفاوت بوده و از متوسط تا شدید را شامل میشوند. درمان افسردگی پس از زایمان درمان افسردگی پس از زایمان معمولا شامل رواندرمانی (گفتاردرمانی و مشاوره سلامت روان)، دارو و یا هر دو میشود.

پدرانی که همسرانشان به تازگی زایمان کردهاند نیز میتوانند دچار افسردگی شوند. البته همه افراد در بازههای زمانی کوتاه مدت دچار یأس و ناراحتی میشوند که نباید با نشانه اختلال افسردگی شدید اشتباه گرفته شود. بیمار در این مرحله نباید احساس شرم کند. بیمار و پزشک در نهایت تصمیم خواهند گرفت که سود و زیان داروهای مختلف چگونه خواهد بود. در طی درمان، بیمار خواهد توانست راههای بهتری را برای کنار آمدن با احساسات خود، حل مشکلات، تعیین اهداف واقعگرایانه و پاسخ مناسب به مشکلات پیدا کند. وقتی افسرده هستید، غرق شدن در افکار و احساسات منفی آسان است. در صورت عدم درمان افسردگی بعد از زایمان، این افسردگی اثرات منفی روی رابطه مادر و کودک و همینطور رشد کودک خواهد گذاشت. درنتیجه نه تنها دارای اثرات منفی روی مادر و رابطهبا همسرش است بلکه باعث افزایش خطر اختلال در رشد شناختی، عاطفی و حرکتی کودک در نوزادی و حتی بعد از آن در کودکی خواهد شد. مصرف داروها باید طبق تجویز پزشک حتی بعد از بهبودی علائم ادامه پیدا کند تا از بازگشت بیماری جلوگیری شود. در این راه کلینیک آنلاین مدیست این امکان را در اختیار بیماران میگذارد تا از طریق چت و یا تلفن با پزشک خود در ارتباط باشند و مشاوره لازم را در خصوص افسردگی بعد از زایمان دریافت روانشناس تهران کنند.

میزان شیوع افسردگی بعد از زایمان خیلی بیشتر از تصور ماست ولی این بیماری غالبا تشخیص داده نمیشود و درمان نمیشود. در سایت ای سنج می توانید با استفاده از این تست علائم پنجگانه افسردگی را در کودکان و نوجوانان خود بررسی و از راهکارهای ارائه شده استفاده نمایید. ناراحتی یک واکنش لحظه ای است اما افسردگی میتواند یک واکنش پایدار باشد: زمانی که شما از کسی یا چیزی ناراحت میشوید میتواند برای یک مدت زمان کوتاه باشد. اگر چه اسطوره ها تاریخچه ای قدیمی برای تفسیر زندگی زعفران در عصرهای مختلف دارند اما اهمیت و استفاده از زعفران در طول زمان بیشتر مستند شده است همانطور که سومریان نیز از زعفران به عنوان درمان و معجون برای انواع بیماری ها استفاده می کردند. اگر مایل به دریافت مشاوره تخصصی از پزشک متخصص هستید میتوانید از خدمات کلینیک آنلاین مدیست بهره ببرید. در بعضی موارد مشاوره رابطه یا مشاوره خانوادگی هم ممکن است کارساز باشند.